DPF filter ili Filter Partikularnih Čestica (Diesel Particular Filter)

Od 2009.godine kada je “Euro 5”standard za emisiju izduvnih gasova stupio na snagu, kod automobila sa dizel motorom obavezno je prisustvo DPF filtera. Mnogi automobili proizvedeni i pre 2009.godine imaju ugrađen DPF filter jer se očekivao standard “EURO 5” kada će DPF filter biti obavezan.

Standard ima za cilj smanjenje emisije čađi za 80% , ali su se vlasnici automobile našli na velikom trošku, zamena partikularnog košta između 500€ i 2000€.

Kako radi DPF filter?

DPF filter liči na izduvni lonac, montira se obično u blizini motora, tj. između motora i izduvnog lonca. Unutra je kompleksna struktura u obliku saća keramike dizajnirana za filtriranje izduvnih gasova uz minimalno smanjenje protoka (što bi inače ograničilo performance vozila). Protokom kroz kanale DPF-a, čestica čađi se deponuje na zidovima kanala, tako da smanjuje količina zagađenosti izduvnih gasova. Kada DPF dostigne određeni nivo zasićenosti obavlja se proces regeneracije, tj. sagorevanje akumuliranih čestica čađi u DPF filter do nivoa kada je njihovo štetno dejstvo na okolinu dovedeno do prihvatljivog nivoa…

DPF filter | nituning.rs
Presek DPF filtera

Pravilan Rad DPF filtera

Za pravilan rad DPF sistema kod potrebno je da sve komponente budu funkcionalne. Od pumpe koja vrši ubrizgavanje aditiva, senzora za pritisak i temperature pa sve do senzora u poklopcu rezervoara… Ako jedna od komponenti nije ispravna regeneracije je nemoguća. Ukoliko se po startovanju regeneracije auto vozi u nižim obrtajim motora ili se ubrzo završi vožnja, regeneracije neće biti izvršena do kraja i nivo čestica čađi se neće smanjiti. Sve to dovodi do zapušivanja DPF filtera.

Rad DPF filtera kontroliše ECU i zahteva višestruke signale iz različitih senzora. Najčešći tip DPF ima dva senzora pritiska i različiti broj temperaturnih senzora. Postoji diferencijalni senzor pritiska montiran u prostoru motora koji očitava pritisak i pre i posle DPF. Razlika u pritiscima između ova dva senzora omogućava ECU-u da izračuna procenat zasićenosti DPF filtera. Kada ECU zbog nivoa zasićenosti inicira ciklus regeneracije, tok ciklusa prati pomoću signala iz temperaturnih senzora.

Regeneracija DPF filtera

Kada količina čađi u DPF filteru dostigne kritični nivo zasićenja, ECU vozila će inicirati dodatno ubrizgavanje goriva ili aditiva da bi se izvršila regeneracija. Dodatno ubrizgavanje služi da podigne temperatutu u DPF filter i sagori akumulirane čestice čađi.

Za primer dodatnog ubrizgavanja goriva uzećemo JTD multijet agregat.  Od početka pa do kraja regeneracije potršnja goriva na board kompjuteru je primetno povećana. U tih 10-tak minuta regeneracije primećujete rapidno opadanje nivo goriva u vašem rezervoaru.

Za dodatno ubrizgavanje aditiva uzećemo HDI motore. HDI motori oni imaju posebnu pumpu za ubrizgavanje aditiva u DPF filter koja se obiučno nalazi kod zadnjeg levog točka vozila. Litar aditiva košta 50-60€, i sa njime može da se pređe oko 20.000km.

Naša usluga otklanjanja DPF filtera Vam pruža mogućnost da rešite problem sa DPF-om bez ikakvih posledica na rad i performanse motora. Uklanjanje se vrši prvo softverski, prepravkom parametaru u “mapi” vašeg auta tako da ECU neće primetiti nedostatak DPF filtera ili lose parameter senzora i „odvesti“ auto u takozvani servisni ili „safe mod“.

Beneficije:

  • Smanjenje potrošnje,
  • dobijanje 2-5 konjskih snaga,
  • nema potrebe za skupom zamenom DPF-a,
  • trajno uklanjanje problema (pranje filtera se obezbeđuje par hiljada kilkometara vožnje),
  • nema rada motora u „safe mode“ režimu…

Najčešći uzroci za kvar DPF filtera:

– Veliki broj pređenih kilometara

– Kvar senzora za pritisak ili temperaturu

– Nedostatak aditiva ili loš kvalitet goriva

– Loše stanje motora, curenje dizni

– Nemogućnost regeneracije zbog uglavnom gradske vožnje na nižim obrtajima motora.

 

Ukoliko sumnjate da imate problem sa DPF filterom, popunjavanjem obrasca ispod zakažite dijagnostiku kvara i otklanjanje problema sa ili nas pozovite na 063636885