Dekarbonizacija ili čišćenje ugljenika hidrogenom je proces uklanjanja naslaga ugljenika iz glavnih komponenti i sistema motora radi vraćanja optimalnih performansi u radu.
Dekarbonizacija nečistoća u motoru i izduvnom sistemu, koje se pojavljuju u vidu naslaga ugljenika, uklanja najčešće uzroke smanjenih performansi,povećane potrošnje goriva, oštećenja skupih delova ili
prekomernih emisija štetnih gasova.
Motori najčešće akumuliraju naslage ugljenika na komponentama zbog:
- Česta vožnja malim brzinama u urbanim sredinama
- Česta ograničenja brzine ispod 50 km/h
- Kvaliteta goriva
- Stalna aktivacija sistema za recirkulaciju izduvnih gasova
Simptomi se manifestuju u obliku ljuspica zasićenog ugljenika, na ventilima, klipnim prstenovima, DPF-u, začepljenom turbopunjaču, katalizatoru i celom izduvnom sistemu.
Dekarbonizacija je proces uklanjanja naslaga ugljenika iz glavnih komponenti i sistema motora. Kada dodamo gas kiseonika u proces sagorevanja u cilindrima, mi činimo mešavinu vazduha i goriva veoma bogatom i čistom. Proces čišćenja poznat je kao „pirolizno sagorevanje“ u cilindrima, u kojima se sagorevaju te akumulirane ugljenične formacije, kao i u DPF (FAP) filteru, klipnim prstenovima, čelima klipova, turbopunjaču, katalizatoru i ceolom sistemu izduvnih gasova. Ovim postupkom ugljenik se sublimira i izbacuje zajedno sa izduvnim gasovima.
Dekarbonizacija se radi obično oko 60 minuta. Potrebno je nekoliko puta držati motor 5-6 min. na 2500-3000 obrtaja, da bi mogli razviti više temperature u motoru i turbini, ventilima motora, katalizatoru ili DPF-u i celom sistemu odvođenja izduvnih gasova. Tokom procesa čišćenja ugljenika možete videti crni i beli dim i to je znak da se motor čisti.
Kada u potpunostiprestane pojava dima, čak i pri vrlo visokom broju obrtaja u minuti, dekarbonizacija je završena.
Zašto je dekarbonizacija dobra za vozilo:
- Permanentno uklanja naslageugljenika i čađi
- Smiruje rad motora
- Smanjuje buku motora
- Bolji odziv motora na manjim obrtajima
- Vraća optimalni obrtni moment motora
- Štiti unutrašnje komponente motora smanjenim habanjem
- Čisti DPF/FAP filter ili katalzator, produžavajći im radni vek