Šta je EGR ventil?
EGR ventil kontroliše cirkulaciju izduvnih gasova motora i određuje procenat gasova motora koji se vraća u usisni vazduh. U zavisnosti od režima vožnje ECU određuje procenat recilkulacije izduvnih gasova i samim tim poziciju klapne EGR ventila. EGR vetil je obično potpuno zatvoren kod agresivne vožnje, dok je pri nižim obrtajima otvoren, tj. omogućava recilkulaciju izduvnih gasova. Recilkulacija, odnosno reciklaža izduvnih gasova je glavna uloga EGR ventila i on je projektovan da smanji emisiju štetnih gasova tako što će isti vazduh sagorevati više puta. Loša strana je ta što su izduvni gasovi bogati ugljenikom koji se vremenom zbog stalne recilkulacije gomilaju u usisnoj grani i u samom EGR ventilu. Ove naslage smanjuju protok vazduha kroz usisnu granu i vremenom dovode do totalne disfunkcije EGR ventila.
Čišćenje EGR ventila i usisne grane se nije pokazalo kao trajno rešenje. Čak šta više, problem se vrlo brzo vraća ili se čak i ne otkloni. Zamena EGR ventila je poprilično skupa investicija, a obzirom na loš kvalitet naftnih derivata i još lošiji kvalitet rezervnih delova u našem okruženju, može da bude rešenje koje će potrajati nekoiko desetina hiljada kilometara.
U Nituningu imamo veoma napredno i kvalitetno rešenje za uklanjanje EGR ventila. Naše softversko rešenje za isključivanje EGR ventil je jednostavna i efikasna metoda koja čak poboljšava efikasnost vašeg motora. Reprogramiranje ECU u cilju uklanjanja EGR ventila rezultira nižim temperaturama motora (ne dolazi do prekomernog zagrevanja i stalnog uključivanja ventilatora), poboljšani odziv na gas (drastično se smanjuje ili skroz nestaje turbo lag), produžava vek motora tako što smanjuje nagomilavanje larbonskih naslaga na istom.
Najčešću simptom kod poremećene funkcije EGR ventila je nepravilan rad motora. Ako ste već proverili rad EGR ventila, mogući uzrok nepravilong rada je zapušenost DPF filtera.